Перайсці да змесціва
Home » Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі “Майстэрні адукатараў”

Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі “Майстэрні адукатараў”

Пасля першага месяца курса ўдзельнікі Майстэрні ўжо сфармавалі бачанне сваіх будучых адукацыйных праграм і зараз навучаюцца крок за крокам планаваць іх. Чарговыя заняткі ў межах курса былі прысвечаныя фармуляванню рэалістычных вынікаў навучання.

Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі "Майстэрні адукатараў"

Ведаеце гісторыю пра чалавека, які ў час свайго падарожжа ўбачыў людзей, што насілі камяні?

Чалавек падыйшоў да аднаго такіх людзей і запытаў:

– “А што ты робіш?”.

– Я нашу камяні – адказаў той.

Падыйшоў да другога з тым жа пытаннем і атрымаў у адказ:

– Я кармлю сям’ю.

А трэці на пытанне мінака адказаў:

– Я будую храм.

Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі "Майстэрні адукатараў"

Здавалася б, дзейнасць адна – усе насілі камяні, а мэты ў людзей розныя.

У любым навучанні ў кожнага чалавека таксама ёсць свае мэты і важна іх разумець і ўлічваць. А яшчэ важна фармуляваць мэты так, каб яны былі зразумелымі і рэалістычнымі.

І не важна, ці вы робіце курс на 3 месяцы ці вэбінар на адну гадзіну.

Што трэба ўлічваць пры распрацоўцы мэтаў адукацыйных праграм?

  • Спецыфіку і ўзровень ўдзельнікаў, іх патрэбы
  • Патрэбы замоўцаў
  • Патрэбы грамадства
  • Кампетэнцыі і досвед саміх адукатараў
  • А яшчэ – рамкавыя умовы, гэта значыць умовы асяроддзя, дзе вы праводзіце адукацыйны курс.

Што мы атрымоўваем у выніку навучання? Набор кампетэнцый. А гэта значыць – веды, уменні і каштоўнасці, якія з’яўляюцца асновай таго ці іншага віда дзейнасці.

Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі "Майстэрні адукатараў"

Таму кожнаму адукатару/кожнай адукатарцы вельмі важна навучыцца планаваць, якія ўменні будуць у людзей “на выхадзе”, якія ім для гэтага спатрэбяцца веды і што павінна змяніцца ў людзей на ўзроўні каштоўнасцяў/стаўлення.

У час трэцяга па ліку модуля Майстэрні адукатараў удзельнікі знаёміліся з таксаноміяй Блума, якая апісавае розныя віды і ўзроўні навучальных мэтаў, практыкаваліся ў фармуляванні мэтаў асобных навучальных праграм.

Як сфармуляваць мэты навучання? Гэта ўжо ведаюць удзельнікі "Майстэрні адукатараў"

А ўжо ў час выканання хатніх заданняў удзельнікі апісалі вынікі сваіх будучых праграм. У час наступных заняткаў на іх аснове будуць спланаваныя змест і метады навучання.

Праверце свае веды!

Многія дасведчаныя адукатары добра ведаюць таксаномію Блума і асабліва класіфікацыю пазнавальных мэтаў.

У час модуля ўдзельнікі Майстэрні пазнаёміліся з абноўленай паслядоўнікамі Блума пірамідай пазнавальных мэтаў і ў якасці падсумавання вынікаў заняткаў папрактыкаваліся суадносіць розныя дзеясловы, якія можна выкарыстоўваць для праверкі ведаў, з тым альбо іншым узроўнем гэтай піраміды.

Паспрабуйце гэта зрабіць і Вы!

Для гэтага перамяшчайце дзеясловы з верхняга шэрагу да карцінак, якія абазначаюць той альбо ншы ўзровень ведаў у таксаноміі Блума. Калі “пазл” складзецца правільна – вы атрымаеце адзнаку сваіх здольнасцяў ад нашай трэнерскай каманды:).