Перайсці да змесціва
Home » Сакрэты эфектыўнага навучання: 7 інструментаў для выбітнага анлайн-курса ў Zoom

Сакрэты эфектыўнага навучання: 7 інструментаў для выбітнага анлайн-курса ў Zoom

Анлайн-навучанне ў цяперашні час стала неад’емнай часткай адукацыі, асабліва са з’яўленнем платформы Zoom. Аднак, нягледзячы на эфектыўнасць Zoom, яму бракуе пэўных магчымасцей, якія сапраўды могуць палепшыць працэс навучання. У гэтым дапамагаюць лічбавыя прылады, такія як дошкі для сумеснай працы, платформа для асінхроннага абмеркавання тэкстаў NowComment і для анлайн дэбатаў Kialo.edu. Гэтыя інструменты маюць патэнцыял змяніць звычайныя курсы ў Zoom, прапануючы наватарскія спосабы супрацоўніцтва, абмеркавання і ўзаемадзеяння з навучальным матэрыялам. У гэтым артыкуле мы разгледзім сем інструментаў, якія могуць зрабіць ваш анлайн-курс у Zoom выбітным.

Адзін з важных лічбавых інструментаў, які можа змяніць анлайн-курсы – гэта лічбавыя дошкі (Miro, Mural, Padlet, Lucidspark, FigJam і іншыя). Яны ствараюць віртуальную прастору, дзе студэнты і выкладчыкі могуць працаваць разам над праектамі, абменьвацца ідэямі і дзяліцца рэсурсамі. У адрозненне ад традыцыйных класных дошак і фліпчартаў, лічбавыя дошкі даступныя выдалена ўсім удзельнікам адначасова. Гэта садзейнічае супрацоўніцтву, дазваляе атрымліваць зваротную сувязь і ўносіць уклад у групавое абмеркаванне ў рэальным часе. Студэнты могуць візуальна арганізоўваць свае думкі, перацягваючы тэксты, выявы і іншыя мультымедыйныя элементы на дошку. Такі інтэрактыўны і дынамічны падыход стымулюе творчасць і крытычнае мысленне, робячы працэс навучання цікавейшым і эфектыўным.

Яшчэ адна незаменная лічбавая прылада – гэта платформа NowComment. Яна дазваляе студэнтам і выкладчыкам сумесна абмяркоўваць тэксты, артыкулы і іншыя пісьмовыя (і нават відэа) матэрыялы, прапануючы структураваны спосаб узаемадзеяння з імі. Студэнты могуць выдзяляць пэўныя ўрыўкі, дадаваць каментары і адказваць на анатацыі іншых удзельнікаў. Гэта не толькі заахвочвае актыўнае чытанне і аналіз, але таксама дае магчымасць развіваць свае ўласныя аргументы і пункт погляду. Выкарыстоўваючы NowComment для курсаў у Zoom, вы можаце выбудоўваць глыбокае ўзаемадзеянне з навучальным матэрыялам і развіваць навыкі крытычнага мыслення.

Kialo.edu – яшчэ адзін лічбавы інструмент, які можа значна палепшыць анлайн-навучанне. Гэта платформа створана для структураваных дэбатаў. У традыцыйных курсах у Zoom дыскусіі часам могуць быць пазбаўлены структуры ці душыцца некалькімі найболей моцнымі ўдзельнікамі. Kialo.edu дазваляе пазбегнуць падобных праблем, падаючы рамкі для дэбатаў. Студэнты могуць прапаноўваць аргументы і контраргументы, прадастаўляць доказы і ўступаць у асэнсаваны абмен меркаваннямі. Гэтая платформа спрыяе развіццю крытычнага мыслення, прымушае ўлічваць розныя пункты гледжання і абараняць свае меркаванні з дапамогай доказаў і лагічнага мыслення.

Платформы для сумеснага складання “Ментальных карт”, такія як MindMeister і Coggle, дазваляюць студэнтам сумесна працаваць над якія вывучаюцца паняццямі і сістэматызаваць матэрыял, узаемадзейнічаючы ў групах. Карціраванне думак – гэта магутная тэхніка для арганізацыі і візуальнай сувязі ідэй. Звычайна яна выкарыстоўваецца студэнтамі індывідуальна, але інтэграванне ў Zoom дае магчымасць максымізаваць яе патэнцыял.

Zoom прапануе функцыю чата, якая звычайна выкарыстоўваецца для задання пытанняў выкладчыку ці абмену рэплікамі паміж студэнтамі. Мала хто ведае, што яна можа выкарыстоўвацца для гейміфікацыі навучання. Уключэнне ў чат віктарын, апытанняў і спаборніцтваў робіць Zoom сесію цікавейшай і інтэрактыўнай.

Даданне інтэрактыўнасці да відэа можа значна палепшыць працэс навучання. Платформы, такія як Edpuzzle і PlayPosit, дазваляюць выкладчыкам убудоўваць пытанні, віктарыны і інтэрактыўныя элементы ў відэа. Гэта дапамагае ўтрымліваць увагу студэнтаў і забяспечвае актыўнае навучанне на працягу ўсяго відэароліка. Інтэрактыўныя відэа паляпшаюць разуменне, замацоўваюць ключавыя паняцці і забяспечваюць імгненную зваротную сувязь.

Пад выразам “фэйкавыя навіны” разумеецца дэзінфармацыя або ілжывыя гісторыі, прадстаўленыя як сапраўдныя, часта створаныя для маніпуляцыі грамадскай думкай або падману чытачоў. У сучасным лічбавым свеце распаўсюджванне фэйкавых навін стала вострай праблемай, таму важна абсталяваць студэнтаў навыкамі адрозніваць факты ад выдумкі. Напрыклад, можна самастойна стварыць загаловак фэйкавай навіны, які падыходзіць пад тэму вашага абмеркавання, з дапамогай аднаго са шматлікіх сэрвісаў для стварэння фэйкавых навін. Зрабіце яго праўдападобным і выклікалым моцную эмацыйную рэакцыю. Выкарыстоўвайце функцыі апытанняў і чата Zoom у якасці інтэрактыўных інструментаў для вымярэння меркаванняў студэнтаў або збору імгненных адказаў на нарыхтаваную вамі навіна. Вы можаце папрасіць студэнтаў прагаласаваць за дакладнасць або недакладнасць канкрэтнага навіннага матэрыялу і заахвоціць іх падзяліцца сваімі думкамі на зададзеную тэму праз функцыю чата, а потым спытаць, што заахвоціла частку аўдыторыі паверыць у гэтую інфармацыю, і што магло б адбыцца, будзь яна праўдзівая. Такім чынам вы не толькі будзеце вучыць студэнтаў адрозніваць фальшывую інфармацыю ад сапраўднай, але і стымуляваць вострыя анлайн дыскусіі.

Zoom стаў неад’емнай прыладай для анлайн-курсаў, але ўкараненне дадатковых прылад можа вывесці працэс навучання на новы ўзровень. Інструменты, такія як лічбавыя дошкі для сумеснай працы, NowComment, Kialo.edu, платформы для працы над ментальнымі картамі, гейміфікацыя чата, інтэрактыўныя відэа і пісьменнае выкарыстанне фэйкавых навін могуць зрабіць ваш онлайн-курс выбітным. Шляхам выкарыстання гэтых інструментаў вы дасце студэнтам багатае і інтэрактыўнае адукацыйнае асяроддзе, зможаце дабіцца глыбокай уцягнутасці і дапаможаце ім развіць крытычнае мысленне.

Алена Лугаўцова
міжнародны эксперт у галіне адукацыі дарослых і развіцця лічбавых кампетэнцый,
аўтар і вядучая курса “Майстэрства лічбавага выкладання”