Перайсці да змесціва
Home » 5 асноўных трэндаў у сферы адукацыі, за якімі варта сачыць у 2023 годзе

5 асноўных трэндаў у сферы адукацыі, за якімі варта сачыць у 2023 годзе

Грамадства і прафесійны свет працягваюць развівацца і мяняцца з ростам тэхналогій і пачаткам чацвёртай прамысловай рэвалюцыі. Гэта, у сваю чаргу, аказала вялікі ўплыў на сферу адукацыі. Для таго каб адукатары маглі правільна зацікавіць сваіх навучэнцаў, яны павінны быць у курсе апошніх змен і ключавых фактараў, якія ўплываюць на працэс навучання. Разуменне гэтых тэндэнцый дапаможа ім стварыць больш эфектыўнае асяроддзе навучання. Прапануем азнаёміцца з 5 найбольш важных тэндэнцый у сферы адукацыі ў 2023 годзе (Эрык Дэбетас).

  1. Тэхналагічныя трэнды ў выкладанні і навучанні: гейміфікацыя, блокчейн, ІІ і многае іншае.

За апошнія два дзесяцігоддзі тэхналогіі адыгралі важную ролю ў жыцці грамадства і натуральным чынам інтэграваліся ў сферу адукацыі. Аб’ём рынку анлайн навучання ў 2021 годзе перавысіў 315 млрд даляраў! Па прагнозах, у перыяд з 2022 па 2028 год ён будзе расці на 20% штогод. Дыстанцыйнае і анлайн навучанне стала велізарнай перамогай, якая дазволіла большай колькасці жыхароў планеты атрымаць доступ да адукацыі без фізічных абмежаванняў мінулага.

Дзякуючы росту тэхналагічных магчымасцей сёння існуе мноства сродкаў масавай інфармацыі і падтрымкі навучання, якія дазваляюць студэнтам атрымліваць якасную адукацыю праз Інтэрнет. Многія адукатары адразу ж заўважаюць, наколькі больш гнуткім можа быць графік навучання.

  1. Навучанне гнуткім кампетэнцыям: прадпрымальніцтву, публічным выступам і лідэрскім якасцям.

Паводле справаздачы “Будучыня працоўных месцаў”, аднымі з найбольш важных навыкаў на працоўным месцы з’яўляюцца крытычнае мысленне, вырашэнне праблем, кіраванне людзьмі і творчы падыход. Працадаўцы жадаюць бачыць у сваіх шэрагах пачаткоўцаў адмыслоўцаў, якія ўмеюць прымаць складаныя рашэнні і дэманструюць свае лідэрскія якасці.

  1. Зніжэнне працягласці ўвагі: тэндэнцыя нана навучання.

Адным з недахопаў пастаяннага патоку гульняў, фільмаў, сюжэтаў навін, відэаролікаў і г.д., які рэгулярна адчувае на сабе большасць з нас, з’яўляецца тое, што бывае цяжка засяродзіцца на адной задачы на працягу доўгага часу. Менавіта таму ўсё большую папулярнасць набывае нана навучанне: складаныя тэмы разбіваюцца на кавалачкі, якія лягчэй засвойваюцца.

У даследаванні, праведзеным кампаніяй Microsoft, разглядалася агульная працягласць увагі ў перыяд з 2000 года, калі пачалася мабільная рэвалюцыя, да 2015 года. Было выяўлена, што працягласць увагі скарацілася на неверагодныя 4 секунды – з 12 да 8. У гэтым зніжэнні шмат у чым вінаватая прырода тэхналогій і пастаянная стымуляцыя, якую яны прапануюць гледачам.

  1. Садзейнічанне навучанню ў процівагу выкладанню.

З развіццём тэхналогій змянілася і стаўленне адукатараў да сваіх вучняў і навучальных аўдыторый. Дзякуючы вялізнай колькасці інфармацыі, якая знаходзіцца пад рукой, навучэнцы сёння маюць усе неабходныя інструменты для самастойнага пошуку вялізнай колькасці фактаў і ведаў. У такіх умовах многія студэнты менш шануюць метад навучання “зверху ўніз”. Замест гэтага адукатары зараз выконваюць хутчэй дапаможную ролю. Іх праца паступова ператвараецца ў працу, у якой яны дапамагаюць навучэнцам зразумець, як вучыцца, як любіць вучыцца, як знаходзіць і разумець знойдзеную інфармацыю.

Гэта можа ствараць пэўныя цяжкасці для адукатараў, якія павінны працаваць над сваімі навыкамі лідэрства і вырашэння праблем. Яны павінны навучыцца падтрымліваць гутаркі і ствараць атмасферу, у якой шануецца праца ў камандзе.

Лепшымі адукатарамі будуць тыя, хто зможа дапамагчы студэнтам узяць на сябе адказнасць за навучанне.

  1. Тэндэнцыя навучання на працягу ўсяго жыцця.

Кожная прамысловая рэвалюцыя мяняла характар працы і працоўных месцаў дзіўным чынам. Цяперашняя 4-я прамысловая рэвалюцыя можа закрануць да 50% працоўных месцаў, паколькі велізарны тэхналагічны прагрэс прыводзіць да змены метадаў выканання працы. Прафесіяналам, якія жадаюць заставацца канкурэнтаздольнымі ў сваім асяроддзі, неабходна стала падвышаць сваю кваліфікацыю. Яны не могуць лічыць, што адукацыя, атрыманая ў першай палове прафесійнай кар’еры, – гэта ўсё, што ім трэба да канца іх працоўнага жыцця.

Наадварот, атрыманне дыплома павінна суправаджацца пастаянным навучаннем.