Перайсці да змесціва
Home » Як падрыхтаваць анлайн курсы без расчаравання ўдзельнікаў і выкладчыкаў?

Як падрыхтаваць анлайн курсы без расчаравання ўдзельнікаў і выкладчыкаў?

Што такое эфектыўны лічбавы навучальны курс?

Пры распрацоўцы анлайн курсаў або пераводзе аўдыторных у лічбавы фармат, як правіла, адукатары дапускаюць адну і тую ж сур’ёзную памылку, якая прыводзіць да расчаравання і ўдзельнікаў, і іх саміх. З-за гэтай памылкі да гэтага часу нярэдка гучыць меркаванне «анлайн навучанне ніколі не заменіць аўдыторнае і не параўнаецца з ім па якасці». Памылка заключаецца ў тым, што пры распрацоўцы лічбавых курсаў людзі думаюць звыклымі дыдактычнымі мадэлямі, створанымі для планавання класічных аўдыторных курсаў.

І што ў выніку? “Гаворачая галава”, таму што адукатар проста размаўляе ў камеру, чытае тэкст з ліста, у лепшым выпадку, дзеліцца экранам з удзельнікамі для дэманстрацыі тэкстаў, графікаў і прэзентацый. Магчымасці ўзаемадзеяння з аўдыторыяй сапраўды абмежаваныя, а ўдзельнікі стамляюцца ад пасіўнага сядзення перад экранам, слуханні тэксту ці праглядальніка прэзентацыі (калі яна ёсць).

Каб распрацаваць добры анлайн курс трэба першапачаткова выкарыстоўваць іншыя дыдактычныя мадэлі, якія дазваляюць прадумваць усю сістэму, абапіраючыся на прынцыпы і інструменты лічбавай адукацыі. Самі па сабе гэтыя мадэлі не складаныя, але выкладчыкі так абвыклі думаць аўдыторнымі трэнінгамі, лекцыямі, семінарамі, курсамі, што пры спробе распрацаваць анлайн курс часцяком церпяць фіяска і расчароўваюцца. А былі блізкія да поспеху.

Што дазваляюць зрабіць дыдактычныя мадэлі для лічбавага навучання? Мадэль SAMR дапамагае прадумаць узроўні інтэграцыі лічбавых тэхналогій у навучанне, а мадэль Gilly Salmon прапануе пяць этапаў для эфектыўнай камунікацыі і ўзаемадзеяння ў анлайн-асяроддзі, рэалізаваўшы якія вы зможаце значна павысіць матывацыю ўдзельнікаў; мадэль ADDIE спрыяе больш сістэмнаму і эфектыўнаму падыходу да лічбавага навучання.

Як падрыхтаваць анлайн курсы без расчаравання ўдзельнікаў і выкладчыкаў?

Як прыцягнуць і ўтрымаць увагу ўдзельнікаў анлайн-курсу?

Ёсць меркаванне, што немагчыма прыцягнуць і ўтрымаць увагу ўдзельнікаў анлайн-курсу, таму што навучанне анлайн значна больш беднае на прылады, чым аўдыторнае. Гэта міф, створаны, у першую чаргу, расчараванымі ў лічбавым навучанні ўдзельнікамі, якія шмат разоў запар станавіліся закладнікамі манатонных анлайн лекцый. Бо не ўсе выкладчыкі нават умеюць пісьменна карыстацца дзяленнем на пакоі ў Zoom.

Тым не менш, існуе цэлы арсенал метадаў і прыёмаў, распрацаваных для лічбавага навучання, якія дапамагаюць уцягнуць, пацешыць і ўтрымаць увагу вашых удзельнікаў.

1. Лічбавыя энерджайзеры і віктарыны. Платформы для іх растуць літаральна як грыбы. Асвоіўшы некалькі, вы зразумееце прынцып і зможаце хутка арыентавацца ў багацці бясплатных і платных варыянтаў, прапанаваных у сетцы. А самае галоўнае – зможаце ствараць лічбавыя энерджайзеры і віктарыны і пісьменна выкарыстоўваць на сваіх занятках.

2. Чаты. Звычайна чаты разглядаюцца проста як сродак зваротнай сувязі, а часта і наогул як які адцягвае элемент. Некаторыя выкладчыкі іх адключаюць, каб не перашкаджалі весці занятак. Удзельнікі часцей за ўсё пішуць там нешта тыпу “Прывітанне ўсім!”, “А гэта прыкольна”. “Добрае пытанне”. Задаюць пытанні, просяць павольней. Гэта значыць неструктуравана “забруджваюць эфір”. Аднак чаты могуць стаць магутным інструментам для актыўнага абмену ідэямі, натхнення і гейміфікацыі анлайн заняткаў, якія залучаць і ўтрымаюць увагу, а таксама дапамогуць выкладчыку ацаніць глыбіню спазнанняў удзельнікаў. Калі, вядома, вы ведаеце асноўныя прынцыпы іх выкарыстання.

3. Fake news ці фальшывыя навіны. Гэта тое, ад чаго мы стаміліся, што раздражняе і ўводзіць у зман. А ці ведаеце вы, што стварыць іх можна за 5 мінуць і для гэтага ёсць маса сэрвісаў? Што большасць «водгукаў» кліентаў, якія публікуюцца ў сетцы, сфабрыкаваная менавіта так, як і большасць «навін» у сацыяльных сетках, якія трапляюцца вам на вочы? І што можна выкарыстоўваць гэтую зброю не супраць сябе, а для развіцця і стымулявання крытычнага мыслення, прыцягнення ўвагі, у якасці трыгераў для гарачых дыскусій, гэта значыць у балазе?

Важна ўмець карыстацца разнастайнымі платформамі і інструментамі для стварэння лічбавых віктарын і энерджайзераў, прыцягваць удзельнікаў да абмеркавання, стымуляваць іх уцягнутасць і рабіць навучальны працэс цікавей і эфектыўней з дапамогай чатаў, адрозніваць фальшывыя навіны ад сапраўдных і выкарыстоўваць іх у якасці трыгераў для гарачых онлайн дыску. узровень уцягнутасці ўдзельнікаў курса. І гэтаму можна навучыцца!

Як падрыхтаваць анлайн курсы без расчаравання ўдзельнікаў і выкладчыкаў?

У чым спецыфіка навучальнага курса па цыфравізацыі выкладання?

Унікальнае адукацыйнае асяроддзе было арганізавана на курсе “Майстэрства лічбавага выкладання”, аўтарам і выкладчыкам якога з’яўлялася Алена Лугаўцова, псіхолаг, міжнародны эксперт у галіне адукацыі дарослых і развіцця лічбавых кампетэнцый. Курс рэалізаваны ў супрацоўніцтве з Агенцтвам развіцця адукацыі дарослых з 19 снежня 2023 па 15 лютага 2024 года. Ён дазволіў удзельнікам ацаніць і развіць сваю лічбавую кампетэнтнасць у стварэнні анлайн-курсаў і адаптацыі да анлайн фармату традыцыйных аўдыторных курсаў.

У першай плыні прынялі ўдзел выкладчыкі і трэнеры, якія займаюцца стварэннем, прасоўваннем і курыраваннем праграм навучання дарослых у розных сферах. Заняткі праводзіліся на працягу 8 тыдняў, 16 анлайн заняткаў у Zoom па 2,5 гадзіны. На анлайн занятках удзельнікі ў групах і індывідуальна працавалі з вывучаемымі інструментамі, адпрацоўваючы іх стварэнне на практыцы, і шмат абмяркоўвалі магчымасці выкарыстання кожнага інструмента, што стварала прастору калектыўнай мудрасці. У перапынках паміж анлайн заняткамі яны выконвалі самастойную працу з матэрыяламі, размешчанымі на платформе Moodle.

У працэссе навучання ўдзельнікі вывучылі мадэлі дызайну лічбавых курсаў (SAMR, ADDIE, RAT, пяціступеньчатую мадэль Джылі Салмонс); пазнаёміліся з еўрапейскай рамкай лічбавай кампетэнтнасці для выкладчыкаў і даведаліся пра свой узровень па ўсіх параметрах, што дапамагло ім зразумець, як развівацца ў сферы лічбавай адукацыі далей; пазнаёміліся з кантынуумам онлайн навучання і дзевяціступеністым падыходам да стварэння онлайн курса, з вялікім наборам лічбавых інструментаў, атрымалі рэкамендацыі эксперта аб тым, з чаго пачаць анлайн навучанне.

Выпускнікі паспелі ўжо выкарыстаць атрыманыя веды ў сваёй працы. Зваротная сувязь ад іх гаворыць сама за сябе!

Як падрыхтаваць анлайн курсы без расчаравання ўдзельнікаў і выкладчыкаў?

Дзе і як выкладчыкі могуць сёння “прапампаваць” свае лічбавыя кампетэнцыі?

Колькасць запытаў на навучанне, якая дазваляе цэласна падысці да лічбавай адукацыі, інструментам і мадэлям, якія існуюць у ёй, пастаянна расце, таму ўжо адкрыты набор на курс «Майстэрня лічбавага выкладання 2.0». Ён стартуе 26 сакавіка.

Да ўдзелу запрашаюцца ўсе, хто працуе з людзьмі – выкладчыкі, трэнеры, фасілітатары, коучы, настаўнікі, HR-спецыялісты, рэпетытары, кансультанты, менеджэры.

Удзел у курсе дапаможа здзейсніць пераход у анлайн або палепшыць свае навыкі, забыцца пра страх і скепсіс перад лічбавым навучаннем. Удзельнікі навучання атрымаюць доступ да вялікай колькасці простых і зразумелых лічбавых інструментаў, якія папоўняць іх прафесійны рэпертуар. Стварэнне інтэрактыўных відэа, арганізацыя сінхронных і асінхронных анлайн дыскусій, запіс падкастаў праца з вучэбнымі тэкстамі анлайн, стварэнне інтэрактыўных працоўных сшыткаў і эфектыўнае выкарыстанне розных анлайн-дошак — усё гэта стане лёгкім і цікавым дзякуючы гэтаму курсу! Лічбавыя інструменты, якія вывучаюцца, дапамогуць арганізаваць зваротную сувязь ад удзельнікаў на канферэнцыях, занятках і кансультацыях. ВЫ зможаце зрабіць свае заняткі і кансультацыі якія ўцягваюць, жывымі і цікавымі.

Удзельнікам курса «Майстэрня лічбавага выкладання 2.0» будзе забяспечана падтрымка і натхненне ад аднадумцаў – спецыялістаў, гатовых вучыцца разам і дзяліцца адзін з адным сваімі ведамі і вопытам, а пасля заканчэння курса адкрыты доступ у закрыты клуб выпускнікоў “Альянс прафесіяналаў лічбавага навучання”, у якім можна працягваць удасканальвацца ў лічбавым навучанні. Даведацца больш аб праграме, пазнаёміцца з водгукамі выпускнікоў і зарэгістравацца можна на сайце https://digital.adukatar.by

Далучайцеся да ўдзельнікаў курса «Майстэрня лічбавага выкладання 2.0»
і акуніцеся ў свет лічбавага навучання без абмежаванняў!