Перайсці да змесціва
Home » 10 тенденций развития искусственного интеллекта в образовательных технологиях в 2025 году

10 тенденций развития искусственного интеллекта в образовательных технологиях в 2025 году

Алена Лугаўцова – псіхолаг са спецыялізацыяй у пазітыўнай псіхалогіі, член Міжнароднай асацыяцыі пазітыўнай псіхалогіі (IPPA), трэнер, міжнародны эксперт у адукацыі дарослых і развіцця лічбавых кампетэнцый.

З кожным годам штучны інтэлект (ІІ) усё больш пранікае ў адукацыйныя тэхналогіі, падаючы новыя магчымасці для выкладчыкаў і студэнтаў. У 2025 годзе мы ўбачым, як ІІ і віртуальная рэальнасць стануць неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу, а яго выкарыстанне будзе крытычна важным для павышэння эфектыўнасці выкладання. У гэтым артыкуле разглядаюцца ключавыя тэндэнцыі, якія будуць вызначаць будучыню адукацыі.

Даследаванне, праведзенае Лабараторыяй інавацый у адукацыі НДУ ВШЭ і холдынгам Ultimate Education, выявіла ключавыя трэнды, якія могуць уплываць на адукацыйны працэс.

Два самых значных трэнду датычацца тэхналогій на базе ІІ:

Выкарыстанне ІІ ў мультымадальнай педагогіцы. Гэты напрамак стаў лідэрам сярод трэндаў, атрымаўшы падтрымку 55% ​​інаватараў і 30% студэнтаў. ІІ будзе актыўна прымяняцца для стварэння больш эфектыўных адукацыйных практык, дазваляючы выкладчыкам засяродзіцца на крэатыўных задачах і аптымізуючы падрыхтоўку да заняткаў.

Іммерсіўны падыход да навучання. Гэты трэнд падтрымалі 51% інаватараў і 34% студэнтаў. Іммерсіўныя тэхналогіі, у тым ліку гейміфікацыі і віртуальныя прасторы, дапамогуць зрабіць навучанне больш займальным і інтэрактыўным. Аднак эфектыўнасць такіх метадаў яшчэ патрабуе далейшага вывучэння.
10 тэндэнцый развіцця штучнага інтэлекту ў адукацыйных тэхналогіях у 2025 годзе

10 тенденций развития искусственного интеллекта в образовательных технологиях в 2025 году

Часопіс Edtechmagazine апублікаваў сваё бачанне трэндаў, звязаных з ІІ ў адукацыйнай сферы ў 2025 годзе:

  1. Палітыка выкарыстання ІІ ў адукацыі. Складанасць і шпаркасць змен у вобласці ІІ ставяць перад адукацыйнымі ўстановамі задачу распрацоўкі эфектыўнай палітыкі выкарыстання гэтай тэхналогіі. Замест жорсткіх правілаў многія ўстановы адукацыі будуць прымяняць гнуткія падыходы, ствараючы ахоўныя механізмы, якія дапамогуць накіраваць выкарыстанне ІІ ў бяспечнае рэчышча. Як адзначае Мігель Гулін, дырэктар па прафесійным развіцці ў TCEA, “многія школы разумеюць, што ІІ – з’ява, якая распаўсюджваецца па ўсім грамадстве”. Гэта патрабуе ад выкладчыкаў не толькі разумення тэхналогій, але і здольнасці адаптавацца да новых умоў.

    2. Персаналізацыя навучання. Індывідуальныя падыходы да навучання стануць стандартам дзякуючы ІІ. Выкладчыкі змогуць выкарыстоўваць спецыялізаваныя інструменты, такія як чат-боты, каб стварыць персаналізаваны адукацыйны досвед для сваіх навучэнцаў. “Выкладчыкі павінны памятаць аб паходжанні і інтарэсах сваіх вучняў”, – кажа Цэх-Сіен Кэлі Вунь з Універсітэта Нотр-Дам-дэ-Намюр. Гэта дазволіць больш эфектыўна выкарыстоўваць ІІ для задавальнення запатрабаванняў кожнага студэнта.

    3 Бяспека навучэнцаў. ІІ таксама будзе актыўна выкарыстоўвацца для забеспячэння фізічнай бяспекі навучэнцаў. Тэхналогіі, такія як лічбавыя камеры і сістэмы кантролю доступу, дапамогуць школам лепш кіраваць бяспекай. Напрыклад, школьная акруга Каньёнс у Сэндзі выкарыстоўвае ІІ для маніторынгу паводзінаў кіроўцаў школьных аўтобусаў1. Гэта не толькі падвышае ўзровень бяспекі, але і спрыяе скарачэнню выдаткаў на інцыдэнты.

    4. Кібербяспека. З павелічэннем выкарыстання ІІ ўзрастае і пагроза кіберзлачыннасці. Як адзначыў Маркас Крыстадонтэ II з CDW, «ІІ зніжае бар’ер уваходу для многіх кіберзлачынцаў». Таму школы павінны ўкараняць рашэнні на базе ІІ для абароны ад такіх пагроз. Гэта ўключае аўтаматызаванае выяўленне пагроз і маніторынг сеткавай бяспекі.

    5. Воблачныя тэхналогіі і аналіз дадзеных. Укараненне генератыўнага ІІ ў хмарныя базы дадзеных адкрые новыя гарызонты для адміністратараў адукацыйных устаноў. Гэта дасць магчымасць больш эфектыўна апрацоўваць даныя навучэнцаў і паляпшаць адукацыйныя практыкі. Выкарыстанне ІІ для аналізу дадзеных дапаможа адміністратарам прымаць больш абгрунтаваныя рашэнні і аптымізаваць працэсы.


    Дадатковыя трэнды

    Укараненне разумных падручнікаў. Інтэрактыўныя навучальныя матэрыялы дапамогуць зрабіць навучанне больш даступным і эфектыўным. А ствараць такія матэрыялы зможа пры дапамозе ІІ кожны выкладчык.

    Прыклады:
    · Падручнікі з убудаванымі тэстамі, якія адаптуюцца да поспехаў слухача і прапануюць дадатковыя заданні.
    · Электронныя кнігі з функцыяй «разумных» нататак, якія дапамагаюць фіксаваць ключавыя моманты і аўтаматычна ствараюць канспекты.
    · Відэаурокі з імгненнай зваротнай сувяззю і рэкамендацыямі па дадатковых матэрыялах.

    Гібрыдныя мадэлі навучання. Спалучэнне анлайн і афлайн фарматаў стала нормай, асабліва для дарослай аўдыторыі. Працягнецца пошук новых падыходаў да таго, які баланс найбольш падыходзіць для дасягнення канкрэтных адукацыйных вынікаў.

    Прыклады:
    · Модульнае навучанне, дзе частка курсаў студэнты могуць праходзіць самастойна, а частка – з выкладчыкам.
    · Выкарыстанне віртуальных лабараторый для практычных заняткаў, даступных праз анлайн-платформы.

    Навучанне праз дыялог з IІ
    Інтэрактыўнае ўзаемадзеянне з ІІ стане новым стандартам адукацыйных праграм. У адрозненне ад першага пункта, у дадзеным выпадку ІІ становіцца “асістэнтам выкладчыка”.

    Прыклады:
    · Студэнты змогуць абмяркоўваць навучальныя тэмы з ІІ, які будзе падладжваць узровень складанасці адказаў пад іх веды.
    · Курсы для праграмістаў будуць уключаць распрацоўку і навучанне дыялогавых мадэляў, такіх як чат-боты.
    · ІІ пачне гуляць ролю віртуальнага настаўніка, праводзячы «гутарковыя» тэсты і дапамагаючы адпрацаваць веды


    Заключэнне

    У 2025 годзе выкладчыкі, якія не асвояць лічбавыя інструменты і не інтэгруюць ІІ у сваю практыку, рызыкуюць страціць сваю эфектыўнасць. Штучны інтэлект дае унікальныя магчымасці для стварэння больш персаналізаванага і бяспечнага адукацыйнага працэсу. Каб заставацца канкурэнтаздольнымі і актуальнымі ў хутка свеце, які змяняецца адукацыі, адукатары павінны актыўна навучацца новым тэхналогіям і адаптавацца да зменаў.

    Выкарыстаныя крыніцы:
  2. Каралева, Д. (2025). Названы ключавыя трэнды ў адукацыі – 2025. Вышэйшая школа эканомікі. Даступна па спасылцы: https://www.hse.ru/news/expertise/990888456.html
  3. EdTech Magazine. (2025). AI Trends in Ed Tech to Watch for 2025. Працуе па спасылцы: https://edtechmagazine.com/k12/article/2025/01/ai-trends-ed-tech-watch-2025
  4. ТДУ. (2025). Адукацыйныя трэнды ў 2025 годзе. Даступна па спасылцы: https://www.tgu-trud.ru/educational-trends-2025

·